موتورهای جستجو, بازاریابی آنلاین, رسانه های جمعی, تجارت الکترونیک,SEO,Online Marketing, Social Media ,E-commerce

نکاتی راجع به کسب رتبه بهتر در گوگل

 

مقدمه

من صدها مقاله خوانده ام که به ما می گوید چه طور رتبه بندی بهتری در گوگل به دست آوریم. برخی از این توصیه ها خیلی‌خوب هستند و برخی دیگر چنین نیستند. در این جا شما 10 نکته صادقانه راجع به کسب رتبه بهتر در گوگل پیدا می کنید .


 

1- نصب سریع

اولین خبر بد این است، متأسفانه راه حل فوری‌ وجود ندارد که رتبه بندی بهتری در گوگل ایجاد کند. در بازی بهینه سازی موتور جستجوی گوگل شما باید کمی بردبار باشید.ماه ها طول می کشد تا تلاشهای شما به ثمر بنشیند. به همین دلیل مهم است که از اول به دنبال چیزهای صحیح باشید و استراتژی خود را برنامه ریزی نمایید.

2- کلمات کلیدی

واژگان کلیدی، مهمترین بخش در بهینه سازی موتور جستجو هستند. شما اگر می توانید، باید قبل از شروع وبسایت خود، راجع به کلمات کلیدی خود تحقیق کنید. چون این کار پایه و اساس تمامی بهینه سازی های موتور جستجو را تشکیل می دهد.

برای کلمات کلیدی گسترده ای مثل "طراحی وبسایت"، هیچ مزیتی وجود ندارد زیرا که رقابت بسیار زیادی بر سر آن کلمات کلیدی هست و شما آنرا اگر نه غیر ممکن، بلکه بسیار مشکل به دست می آورید تا بتوانید به مکان بالایی‌ در گوگل دست پیدا کنید. شما بهتر است که از کلمات کلیدی بلند و دنباله دار ویژه استفاده کنید.آنها حجم جستجوی کوچکتری‌دارند، اما جایگاه بالا را آسانتر به دست می آورند. مردم بیشتر علاقمندند که در جستجوی کلمات کلیدی دنباله دار و طولانی باشند. برای مثال اگر کسی نیازمدند یک وبسایت باشد، ممکن است "طراحی وب" را در گوگل تایپ کند و تعداد زیادی وبسایت را مشاهده کند. همچنین ممکن است متوجه شود که نیاز به میزبانی و نام دامنه دارد و جستجوی دیگری را با عنوان "طراحی‌ وبسایت خدمات نام دامنه و میزبانی" انجام دهد و این ممکن است کلمه یا عبارت کلیدی مهم شما باشد.

شما چگونه می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مردم در جستجوی آن هستند؟ یک ابزار خوب رایگان را می توانید در SeoBook.com پیدا کنید.

یا اگر چیزهای حرفه ای‌تری می خواهید، می توانید از ردیاب کلمات استفاده کنید که یک سرویس خوب برای جستجوی کلمات کلیدی مهم می باشد با مراجعه به نشانی http://tinyurl.com/2uhc14 [البته این نشانی‌ فیلتر شده و نمی توان بدان دسترسی داشت]. شما باید تلاش کرده و حداقل 10 عبارت کلیدی به دست آورید.

اولین بار که کلمات کلیدی‌ خود را به دست آوردید، جستجویی را درون گوگل انجام دهید. اولین نگاهتان این باشد که چه تعداد نتیجه به دست می آید. اگر میلیونی باشد، نمی تواند کلمه کلیدی‌خوبی برای شما باشد و اصلاً‌ قابل رقابت نیست.

اگر کلمات کلیدی شما با نتایجی در حدود 50000 تا به دست آید، پس شما می‌توانید یک برنده باشید. همچنین شما باید رقابت خود را بررسی کنید. بر روی بالاترین نتیجه به دست آمده در کلمه کلیدی‌تان در SERPS (صفحات مربوط به نتایج موتور جستجو)، کلیک کنید و رتبه بندی‌ صفحاتشان را بررسی کنید. این کار به شما یک ایده ی‌ خام و اولیه می دهد که شما نیاز دارید به آن چیزی‌دست پیدا کنید که در بالا قرار بگیرد. همچنین شما باید ببینید که آنها چه تعداد پیوند دارند که به وبسایت شان اشاره می کند و این به شما یک ایده اولیه می دهد که به چه تعداد پیوند نیاز خواهید داشت تا در مکان پبالایی قرار بگیرید. برای‌انجام این کار در کادر جستجو،‌ تایپ کنید: دامنه.نام سایت.www و شما فهرستی از وبسایت هایی ‌را پیدا می کنید که به نام مربوطه پیوند داده اند. اما فکر خوبی است که این کار را در موتور جستجوی یاهو انجام دهید چون فهرست گسترده تری از لینکهای پشتیبان ارائه می‌دهد. گوگل فقط درصدی از از پیوندهایش را نشان می دهد، معمولاً با رتبه صفحه 3 یا بالاتر.

به خاطر داشته باشید که اینها فقط یک تخمین اولیه است. چون هر وبسایت متفاوت است، پیوندهای مناسب بیشتر،‌نتایج بهتری به دست می دهد.

3- Tag‌ عنوان

گوگل، Tag‌های عنوان را از دیدگاه مهمترین و وابسته ترین بخش از صفحات وبی‌ نگاه می کند که در حال بازیابی آن است. این، یکی‌از چند چیزی ‌است که شما در گوگل باید در نتایج موتور جستجو، کنترل کنید. تگ عنوان، همان تیتر زیرخط دار ‌نتایج شما در SERPS می باشد. همچنین آن در بالای پنجره مرورگر شما ظاهر می شود. این را تشریحی و خوانا در نظر بگیرید، اما همزمان کلمات کلیدی مهم نویافته را نیز اضافه نمایید. گوگل کلمات کلیدی‌ را در عناوین، برجسته و مشخص می‌نماید. همان کلماتی که در درخواست پرس و جو گذاشته اید.

4- Tag‌ توصیفی

تگ توصیفی، شرحی از صفحه وب است که زیر تگ عنوان در نتایج بدست آمده، جای می‌گیرد. دوباره از کلمات کلیدی تان در این جا استفاده کنید، شایدممکن است برخی را نسبت به بقیه، کم اهمیت تر تشخیص دهید. این فقط بخش دیگری از نتایجی است که شما باید کنترل کنید. گوگل کلمات کلیدی را برجسته می نماید که با سئوال جستجو مطابقت داشته باشد. دوباره به یاد داشته باشید که آن را توصیفی و خوانا نگه دارید.

5- نام Domain

اگر امکان دارد، سعی کنید نام کلمات کلیدی اصلی تان را در نام دامنه اضافه کنید. وقتی که با سئوال پرس و جو تطبیق پیداکنند، گوگل آنها را برجسته(های لایت) می نماید. این می تواند به شما رتبه ی زیادتری بدهد چون نشان خواهد داد که وبسایت شما مرتبط با پرس و جوی درخواست شده می باشد.

6- محتوا

محتوا خیلی‌مهم است. اگر ما همیشه تغییرات تازه در سایت بدهید و محتوای منحصر به فرد در سایت بگذارید که مرتبط با عناوین آن باشد، گوگل به خاطر آن شما و دیگر وبسایت هایی‌را که بدان لینک داده اند، دوست می‌دارد. در نتیجه این کار رتبه بندی شما را افزایش خواهد داد،‌اما شما باید واقعاً این کار را از هر طریق ممکن انجام دهید. وبسایتی که هیچ تغییری در محتوای‌آن داده نشود،‌ یک وبسایت مرده است. محتوای شما باید شامل کلمات کلیدی‌تان باشد اما، محتوا را با با کلمات کلیدی‌به هرزنامه(اسپم) تبدیل نکتید. از آنها در ابتدا و انتهای صفحه وب استفاده کنید و یا پخش کنید. همچنین آنها را در متن سربرگ و حتی کمی ضخیم تر به کارببرید. این امر به گوگل نشان می دهد که این کلمات اهمیت بیشتری دارند.

7- رتبه ی صفحه

چرا مردم معمولاً با دیدن نوار سبز کوچک در نوار ابزار گوگل، نگران می شوند؟ خب من در اینجا هستم تا بگویم که شما می‌توانید نگرانی درباره آن را همین الآن متوقف نمایید.

یک چیزی درباره نوار(میله) رتبه صفحه وجود دارد و آن این است که می تواند حداقل تا 3 ماه به روز نباشد چون گوگل فقط در یک دوره زمانی هر سه ماه یکبار آن را به روزآوری می نماید. فقط گوگل رتبه صحیح صفحه شما را می‌داند که هر لحظه در حال تغییر است. گوگل به طور منظم وبسایت شما را مرور می کند و به دنبال محتوا و پیوندهای جدید می گردد تا مناسب ترین محتوا را در نتایج جستجویش نشان دهد. از اینرو رتبه صفحه تاحدی نادقیق است.

چیز دیگری که مردم را سردرگم می نماید اینست که آن رتبه ی صفحه است،‌ و نه رتبه ی سایت. چیزی که من قصد دارم مشخص کنم آن است که وبسایت شما به یک شکل "رتبه صفحه" متصل خواهد شد و سپس از طریق صفحات ایندکس شده شما، توزیع خواهد گردید. مثلاً اگر وبسایت شما شکل(درجه) 5 را بگیرد،‌ ممکن است صفحه خانگی شما رتبه 3 و دیگر صفحات رتبه 2 و شاید 1 را کسب کرده باشند. همچنین اگر دیگر صفحات به یکدیگر پیوند داشته باشند، این کار رتبه اختصاصی آنها را افزایش خواهد داد.

تنها مزیت این نوار سبز رنگ آن است که من می توانم آن را برای‌تبادل لینک ببینم. شما می‌توانید یک ایده اولیه به دست آورید که رتبه بندی سایت چیست؟ و می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا با آن تبادل لینک داشته باشید یا نه.

8- پیوند زدن

لینک های یک طرفه، بهتر از پیوندهای‌ دوطرفه هستند. اما پیوندهای یک طرفه سخت تر به دست می آیند. چرا باید کسی لینک شما را در وبسایتش قرار دهد؟ برای‌او چه فایده ای‌دارد؟ شما می‌توانید این کار را با نوشتن یک مقاله مثل همین متن، و ارسال آن به وبسایت های مقاله ای و رسانه های‌ جمعی‌ و یا وبلاگ شخصی تان، انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که بیوگرافی نویسنده را نیز اضافه کنید که شامل پیوندهایی به سایت شما می‌باشد.

لینکهای‌دوطرفه،‌آسانتر به دست می‌آیند. اما در مراحل پیشین،‌ وقتی شما نتوانید یک رتبه صفحه خوب داشته باشید، مشکل تر هم به دست خواهد آمد. یکبار که رتبه صفحه تان زیاد می‌شود، می‌توانید انتخابهای بیشتری در رتبه ی صفحاتی که با آنها تبادل دارید، داشته باشید.

وقتی نوار سبز شروع به افزایش و رشد می‌کند، یک چیز را راجع به ارتباط با دیگران فراموش نکنید. اگر آنها یک وبسایت با کیفیت و محتوای‌خوب داشتند، ‌آنگاه شما باید اتصال با آنها را در نظر داشته باشید.به یاد داشته باشید که همه ی‌ما نیاز داریم از جایی‌شروع کنیم و رتبه ی ‌1 امروز ما، رتبه 5 ما در آینده خواهد بود. سعی‌کنید به وبسایت های‌مناسب پیوند بزنید، چون گوگل این امر را می‌پسندد و شما برای‌سالها، ترافیک(تبادل) کیفیت را از این وبسایت دریافت خواهید نمود.

همچنین تبادل لینک با یک وبسایت جریمه شده، منجر به نتایجی در گوگل می‌شود که وبسایت شما را نیز تنبیه و جریمه کند.

9- فهرست باز ( DMOZ )

شما همیشه باید سایت خود را به DMOZ ارائه دهید. من اخیراً ‌مقاله ای نوشته ام که راجع به این موضوع بحث می‌کند و بعضی از مردم درباره آن نظر داده و گفته اند که در DMOZ عضو نیستند و رتبه آنها نیز خوب است. این ممکن است درست باشد،‌ اما یک چیزی که باید به خاطر داشته باشید آن است که تعدادی‌ از وبسایت های دایرکتوری(فهرستی) از نتایج DMOZ استفاده می کنند که به شما لینکهای یک طرفه بیشتری خواهند داد

10- Blog ها

گوگل، بلاگها را می پسندد چون مقداری متن دارد و به طور ثابت به روز آوری می شوند پس وبلاگ شخصی خود را در وبسایت خود آغاز نمایید. مقالات، داستانها و هرچیزی که مربوط به سایت است را اضافه نمایید. اگر شما به مردم چیزهای‌جالب بدهید، ‌آنها نیز برای کسب اطلاعات بیشتر، بر می گردند و به شما پیوند می‌دهند.

حالا همه چیز آماده است. مراقب باشید و موفق شوید! و به خاطر داشته باشید که شما فقط چیزهایی‌را می دانید که در آن قرار گرفته اید.

+ Yes Man ; ۳:٠٠ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٤
    پيام هاي ديگران ()