موتورهای جستجو, بازاریابی آنلاین, رسانه های جمعی, تجارت الکترونیک,SEO,Online Marketing, Social Media ,E-commerce

راهنمای بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

برنامه ریزی

1-     ایده مورد نظر خود را بیابید.

 

2-      یک مسیر مشخص برای خود تعیین کنید.

طنز: Jockey Stop Squirming

مباحثه: Dove Evolution campaign

مسابقه:Target dormroom contest in Facebook

چیزهای جالب: Ray-ban sunglasses

احساسی: 1-800-Flowers mother’s day

آموزنده: Sephora makeup how-to’s

در حال پیشرفت: Blogs (Ecommerce Blogs of the Top Online Retailers)

 

3-     کانال مربوطه را انتخاب کنید.(وبلاگ,ویدیو,پادکست,اینتراکتیو)

-        بر اساس بودجه,زمینه و زمان مورد نظر شما

 

تولید

1-     مشارکت

-        پشتیبانی از شبکه های اجتماعی مانند حمایت Toshiba  از Ask a Ninja  

-        پاسخگویی به شبکه های اجتماعی که درباره شما صحبت کرده اند.

 

2-     متن

-        شما از قبل آن را دارید(تبلیغات,اطلاعیه ها و ..)

-        استفاده از منابع دیگران (mommy bloggers)

-        صفحات سفید

 

3-     ویدیو

-        استفاده از ویدیوهای موجود

 

4-     صوت

-        CoutureCandy: StyleCast & CelebCast

 

5-     محاوره ای

-        Jockey - Stop Squirming

 

 

پیشرفت

1-     حضور پیدا کنید

-        درباره وبلاگها نظر دهید.

-        به دیگر سرویس های وبلاگ و شبکه های اجتماعی لینک دهید.

-        عضو شبکه های وبلاگ نویسی شوید مانند MyBlogLog

 

2-     توزیع کنید

-        RSS  یک کلید است.

 

3-     به اشتراک بگذارید

-        Web 1.0  (ایمیل خود را وارد کنید)

-         Web2.0  Add to Facebook

 

4-     بذرپاشی کنید

-        دوستان با نفوذ پیدا منید.

-        از Technorati  استفاده کنید.

-        عضو این شبکه های اجتماعی شوید Digg, Reddit, Del.icio.us, Stumbleupon, etc.

 

سنجیدن

اکنون باید تعداد اعضاء , لینکهای داده شده,پیغام های گذاشته شده,جایگاه در موتورهای جستجو و مقادیر مرتبط دیگر را سنجید و عکس العمل مربوطه را نشان داد.

 

Ahmad Esfandiari    http://OnlineMarketing.Persianblog.ir/ 

+ Yes Man ; ٤:٥٠ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/۸
    پيام هاي ديگران ()   

لیست 350 شبکه اجتماعی

یکی از مهمترین موضوعات این وبلاگ شبکه های اجتماعی است.این شما و لیستی از  350 شبکه اجتماعی ........

ادامه مطلب
+ Yes Man ; ۱۱:٥۸ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/۸
    پيام هاي ديگران ()   

270 ابزار کمکی برای مدیریت یک تجارت آنلاین

این هم لیستی از 270 ابزار کمکی برای کسب و کار آنلاین شما...

ادامه مطلب
+ Yes Man ; ۱۱:٤٠ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/۸
    پيام هاي ديگران ()   

تجارت الکترونیک

چکیده

در این مقاله تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار می گیرد. تعریف تجارت الکترونیک، تاریخچه، چارچوب، مراحل، مدلها، مزایا و موانع تجارت الکترونیک مباحث این مقاله را تشکیل می دهند.

ادامه مطلب
+ Yes Man ; ٤:۳۳ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٦
    پيام هاي ديگران ()   

هرم موفقیت در SEO

برای دریافت فایل بر روی تصویر یا لینک کلیک کنید.

http://farm4.static.flickr.com/3507/3302557159_caa0d9a8f4_b.jpg

+ Yes Man ; ۱٢:٤٦ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٥
    پيام هاي ديگران ()   

بیزینس خود را آنلاین کنید

چند نکته برای طراحی و آغاز یک سایت موفق برای کسب و کار آفلاین شما

امروزه کارت ویزیت شما وب سایت تان می باشد. هنگامی که مردم در مورد شرکت شما می شنوند مایلند به صورت آنلاین و در هر زمانی که مایل باشند در مورد شما بیشتر بدانند. آنها می توانند از این طریق برای شما email بزنند و یا در صورت ارائه محصولات، سفارش دهند. درحقیقت، با میزان داد و ستدی که روی سایت انجام می شود، هیچ تعجبی ندارد که چرا بیزینس های کوچک به سمت تجارت اینترنتی خیز برداشته اند.تصمیم گیری برای راه اندازی یک وب سایت برای صاحبان تجارت در عرض یک دهه از "اگر" به "وقتی" تبدیل شده است. اگرچه تعداد ویزیتورهای سایت نیز در همین مدت تغییر یافته است. وب سایت های پیش پاافتاده و با دیزاین ضعیف دیگر قابل قبول نیستند. سایتی که برای بیزینس خود طراحی می کنید، مهری بر اعتبار آن است. بنابراین، پروسه طراحی و به راه اندازی سایت می باید جدی گرفته شده و به آن به عنوان سرمایه گذاری جدی نگاه شود.

اگر می خواهید در تجهیزات و وسائل نقلیه و یا حتی کارمندان جدید سرمایه گذاری کنید، باید زمان کافی برای انتخاب بهترین، موثرترین و باکیفیت ترین داشته باشید. مطمئنا شما اولین وسیله نقلیه ای را که ببینید خریداری نمی کنید یا اولین فردی را که به اداره شما قدم بگذارد استخدام نمی نمایید. همین دقت و توجه را هنگام برگزیدن طراح وب داشته باشید. در زیر نکاتی برای یافتن طراح وب مناسب ارائه شده اند:

•برای یافتن طراح وب مسابقه ندهید. عجله برای چیست؟ پیدا کردن طراح وب مناسب همانند یافتن یک آرشیتکت برای ساختن دفتر اداره جدید می باشد. زمانی که در وب سایت های مختلف می گذرانید، از دوستان می پرسید، در کالج ها جستجو کرده و رزومه ها را مطالعه می کنید، ارزش زیادی دارد اگر بدانید بعدها هزینه زیادی باید صرف کنید وقتی طراح وب ناواردی به سایت شما لطمه زده و مجددا می باید سایت را از ابتدا طراحی کنید!

وقتی سایتی را می بینید و از دیزاین آن خوشتان می آید، دنبال طراح آن بگردید. اطلاعاتی از این قبیل در پایین صفحه می آِیند، یا می توانید با شرکت مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات کسب کنید. اگر آنها از کار طراح وب خود راضی باشند مطمئنا شما را راهنمایی می کنند. اگر در حال تصمیم گیری بین چند طراح می باشید، به دقت نمونه کار هریک را بررسی و رزومه هرکدام را مطالعه کنید.

•با خود نمونه همراه داشته باشید. در وب بگردید و قبل از آنکه به دفتر طراح وب قدم بگذارید، مواردی را که دوست دارید یا نمی پسندید معین کنید. اگر در مورد UI سایت خود نظری دارید با وی در میان گذارید حتی اگر نظر شما ناشیانه باشد. طراحان وب اصولا خلاق هستند اما اگر به آنها در مورد طرح سایت نکاتی ارائه ندهید، خودشان آن را بدون ورودی از جانب شما خلق می کنند.

•یادداشت بردارید. قبل از امضای قرارداد با طراح سایت از صحبت ها یادداشت برداری کنید. تمام یادداشت ها را حفظ کرده و email ها و ارتباطات مکاتبه ای را نگهداری کنید. اینها در هنگام بررسی کار و اینکه چه مواردی قرار بوده اضافه شوند و... به کار می روند. با مرور اینها شما می توانید روند کار را در کنترل داشته باشید.

•آیا باید از یک شرکت طراحی وب استفاده کنم یا یک برنامه نویس مستقل را استخدام نمایم؟ شرکت های طراحی وب تنها انتخاب شما برای راه اندازی وب سایت نیست. برنامه نویسان زیادی هستند که می توانند برای شما و با هزینه کمتر سایت طراحی کنند. بسیاری از این برنامه نویسان پیش از این با شرکت های طراحی وب کار می کرده است.

البته این کار محاسن و معایب خود را نیز دارد. درسته که برنامه نویسان هزینه کمتری از شما دریافت می کنند اما بسیاری از تجربیات و مهارت های یک طراح وب را ندارند. بسیاری از شرکت های طراحی وب برنامه نویسان را استخدام می کنند تا با مشتری صحبت کرده و نیازهای وی را بررسی کنند.اگر مایل بودید از برنامه نویسان استفاده کنید مجددا از همان پروسه انتخاب طراح وب استفاده کنید. البته بهتر است برنامه نویس را کسی به شما معرفی کند که به وی اعتماد دارید.

•ویرایش و تغییرات. زمانی که با یک شرکت طراحی قرارداد می بندید متاثر از برنامه زمانی آنها هستید. ممکن است تغییرات مورد نظرتان را بیان دارید اما زمانی بیش از انتظار شما طول می کشد تا آنها اعمال شوند.

برخی شرکت ها ابزار مدیریتی برای سایت دارند و شما می توانید تغییرات ساده رزا خود اعمال کنید. این تکنولوژی ممکن است کمی گران باشد اما ارزش دارد زیرا شما کنترل سایت خود را در دست دارید.

•بدانید برای چه چیز پول می دهید. تعیین look & feel سایت و طراحی سایت دو پروسه جدا از هم در ابتدای راه اندازی یک سایت می باشند. از مفاد قرارداد و هرآنچه که قرار است بابت آن پول اضافه بپردازید کاملا مطلع باشید. اگر بخواهید سیستم خبرنامه الکترونیکی داشته باشید، آیا باید پول بیشتری بپردازید؟ آیا بابت هر تراکنش باید پولی پرداخت نمایید؟ آیا پذیرفتن پرداخت با کارت اعتباری برروی سایت هزینه ای برای شما خواهد داشت؟ اینها سوالاتی هستند که شما باید در هنگام تعیین قیمت و خروجی های کار بپرسید.

ممکن است مجبور شوید خودتان مباحث مربوط به Merchant Account را انجام دهید و برنامه نویسان خودتان آن را در سایت بگنجانند. "تجارت اینترنتی" یعنی وب سایت امکان پرداخت با کارت اعتباری داشته و این یعنی از Merchant Account استفاده کند. Merchant Account بانک شما را به سایت شما و به شرکت کارت اعتباری شما و در نهایت به مشتریان شما متصل می کند. تامین کنندگان Merchant Account زیادی موجودند شما باید یکی را برگزیده، ماهانه مبلغی برای نگهداری این حساب پرداخته و بابت هر تراکنش مبلغی بپردازید. شما باید یک قرارداد طولانی مدت با بانک خود و تامین کننده Merchant Account ببندید. پرداخت آنلاین آخرین چیزی است که شما باید قبل از تبلیغات برای سایت تان به آن بپردازید!

•صبور، اما دقیق باشید! طراحی یک وب سایت حرفه ای پروژه یک شبه ای نمی باشد. برای ایجاد سایت دلخواه شما زمان لازم است. هر روزی که شما و طراح برروی دیزاین سایت سپری می کنید، روزی است که شما را از تبلیغ برای سایت، جلب بازدیدکننده، یا فروش آنلاین باز می دارد. صبور باشید اما همواره زمان بندی را مدنظر داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می کنم که یک وکیل متخصص در امور تجارت اینترنتی استخدام کنید. زیرا شما می باید "سیاست سایت" را تعیین کنید و برای مشکلات قانونی که ممکن است پیش بیایند نیاز به مشاوره حقوقی دارید.

•وب سایت خود را یک ویترین در نظر بگیرید. اگر شما یک خرده فروش در مغازه بودید، 1) یک طرف قرارداد مناسب می یافتید؛ 2) تعیین می کردید بیزینس شما به چه صورت در معرض دید قرار گیرد و شامل چه مواردی باشد؛ برای وب سایت خود نیز این دو مورد را در نظر بگیرید.

ایجاد وب سایت برای تجارت اینترنتی پروژه ای جذاب و ارزشمند است. این کار را در اولویت اول قرار دهید زیرا بدون آن تجارت اینترنت عملا معنا و مفهوم و جذابیتی ندارد.

ecommerceiranمنبع

+ Yes Man ; ٢:٢۸ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٥
    پيام هاي ديگران ()   

تجارت الکترونیکی بدون داشتن وب سایت

 

 

اگر به روزهای ابتدایی آغاز تجارت اینترنتی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که در آن زمان برای آغاز تجارت اینترنتی شما ملزم به داشتن یک وب سایت می بودید.قبل از آنکه قادر به پول درآوردن می شدید، می باید:

•یک دامین ثبت می کردید

•از هاستینگ استفاده می کردید

•وب سایت طراحی می کردید

•تمام این کارها آنلاین انجام می شد

•وب سایت خود را بهبود بخشیده و تست می کردید

اما شاید با یک تصمیم آنی نظرتان عوض می شد و دیگر نمی خواستید تجارت اینترنتی خود را آغاز کنید. یا شاید پیش از آن مایل بودید چالش های این کار را شناسایی می کردید: مشکلاتی که باید رفع شوند، افرادی که شما می خواهید به آنها محصول بفروشید، و بهترین روش برای بنیان نهادن یک بیزینس پررونق! مطمئنا مایلید تا زمانی که روش های مختلف را امتحان نکرده اید از وب سایت استفاده نکنید. خوشبختانه امروزه روش های متعددی برای شما وجود دارد تا بدون داشتن وب سایت نیز بتوانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید. آغاز فروش در e-Bay:eBay.com امروزه وب سایت داغ و پرطرفداری برای تجارت اینترنتی می باشد. برخی دلایل آن عبارتند از:

•روزانه بیش از 2 میلیون نفر از eBay بازدید می کنند و هرکدام نزدیک به دو ساعت در صفحات آن گشت می زنند.

•در هرثانیه بیش از 1000 دلار فروش در آن صورت می گیرد.

•72% از کاربران آن سالیانه بیش از 50000 دلار درآمد دارند و حاضرند پول خرج کنند.

و مهمترین نکته این است که 95% از کاربران eBay اشخاص یا بیزینس های کوچک هستند. eBay جایی است که شما در کمتر از یک ساعت می توانید فروش را آغاز کنید و هزینه آن تنها چند پنی می باشد، و بدین ترتیب شما دسترسی سریع به میلیون ها خریدار پیدا می کنید.شما می توانید برای فروش در eBay برروی لینک زیر کلیک کنید:http://cgi5.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?SellHub2 اما چه چیزهایی را باید بفروشید؟حسن eBay این است: شما می توانید در یک حراج آنلاین و اینترنتی همه چیز بفروشید. اگر هنوز نمی دانید به لینک http://pulse.ebay.com سربزنید. آغاز به نوشتن وبلاگ:شما می توانید سایت خود را در کمتر از 5 دقیقه و رایگان! با نوشتن وبلاگ راه اندازی نمایید.وبلاگ های بیزینسی امروزه از رایج ترین ابزارها برای تجارت در وب می باشند. و بسیاری از شرکت ها نیز برای وب سایت خود از وبلاگ استفاده می کنند، بنابراین نیاز ندارید وب سایت داشته باشید و یا حتی قبل از آغاز وبلاگ بیزینس خود را شروع نکنید.هرکسی می تواند وبلاگ داشته باشد و فعالیت خود را در زمینه فروش در چند دقیقه شروع کنند. این روش برای تازه واردان اینترنت مفید و آسان است. نیاز ندارید در مورد مسائل فنی سایت چیزی بدانید و یا حتی یک سنت هم برای دامین یا هاست بپردازید.و هنگامی که وبلاگ شما آغاز به کار کرد، فورا می توانید درآمد کسب کنید. به نکته های زیر توجه کنید:

•تبلیغات AdSense گوگل را به کار برید تا از تبلیغات در وبلاگ خود بهره ببرید. تنظیمات این نوع تبلیغات بسیار ساده می باشد. و ترافیک بالایی برروی وبلاگ شما می آورد. هرچقدر ترافیک سایت شما بالاتر باشد، افراد بیشتری مایل به کلیک برروی تبلیغات نمایش داده شده در وبلاگ شما می باشند – و درآمد بیشتری عاید شما می شود.

•نمایندگی یا نمایندگی هایی از سایت های مختلف بگیرید و محصولات آنها را روی وبلاگ خود بفروشید. شما از هر فروش از طریق وبلاگتان درصدی کمیسیون دریافت می دارید.

•مستقیما از وبلاگ خودتان محصولات به فروش رسانید. اگر برای فروش چیزی دارید در مورد فواید و مزایای آن مقالاتی بنویسید. زمانی که مشتریان به چیزی که ارائه داده اید، علاقه مند شده و قصد خرید پیدا کنند، از طریق کلیک برروی یک دکمه آنها را به حساب PayPal خود هدایت کنید.

با حساب PayPal آنها محصولی را خریداری کرده و از طریق این حساب پول واریز می کنند و تنها چند دقیقه طول می کشد تا پول به حساب شما وارد شود. از Google Page Creator استفاده کنید تا در معرض دید قرار گیریدGoogle page creator برنامه جدیدی است که در آن افراد با یک ID گوگل می توانند برای خود وب سایت داشته باشند. مهمترین مزیت این برنامه این است که شما سریعا توسط روبوت های موتور جستجوی گوگل index می شوید. وب سایت ها در حالت عادی می باید مدت زمانی را سپری کرده تا در فهرست موتور جستجوی گوگل قرار گیرند. با این روش شما در زمان صرفه جویی کرده و یک مرحله جلوتر هستید. همانند وبلاگ شما می توانید:

•محصولات خود را به فروش رسانده و برای پرداخت از paypal استفاده نمایید.

•نماینده فروش محصولات دیگران روی سایت خود شوید و کمیسیون دریافت کنید.

•از AdSense گوگل استفاده کنید.

زمانی که گوگل حساب شما را تایید کرد، یک HTML Editor با کارکرد ساده در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید متون خود را مستقیم در آن تایپ کرده یا از جای دیگر در آن کپی نمایید. شما می توانید عکس آپلود کرده، لینک ایجاد نموده و در صورت تمایل از کدهای HTML استفاده کنید.از لینک زیر برای ثبت نام و گرفتن ID در گوگل استفاده کنید:https://www.google.com/accounts/NewAccount وقتی حساب ایجاد شد، در آدرس http://pages.google.com نام مورد نظر خود را در فهرست انتظار قرار می دهید. نظریات نهاییالبته اگر تصمیم جدی برای تجارت آنلاین دارید، ما پیشنهاد می کنیم که برای خود یک وب سایت داشته باشید. در هیچ زمانی به راه اندازی تجارت اینترنتی آسانتر از امروزه نبوده است. دلایل آن را در بالا ذکر کردیم.

هرکدام از روش های بالا، امکان بررسی بیزینس مدل را به شما می دهد، شما می توانید استراتژی های خود را بررسی کرده و در گوگل رتبه به دست آورید و در بیزینس خود مهارت و شهرت کسب نمایید. از همه بهتر این است که از امروز می توانید به صورت آنلاین پول درآورید.

 

+ Yes Man ; ۱٢:٤٠ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٥
    پيام هاي ديگران ()   

10 روش ساده برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجوگر

1.کلیدواژه ها را به دقت انتخاب کنید.

بعد از ثبت دامنه و قبل از ثبت سایت در موتورهای جستجوگر، قدم بعدی یافتن کلیدواژه های مرتبط و مفید است. بدون انجام این کار، وب سایت شما در میان میلیون ها وب سایت که با کسب و کار شما رقابت می کنند، گم می شود.

برای شروع، باید ابزارهای مفید در این زمینه را به کار ببرید. اولین وب سایتی که می تواند به شما کمک کند، گوگل است، ابزاری رایگان که میزان جستجوها را برای یک کلیدواژه خاص نشان می دهد. البته نرم افزارهایی نیز وجود دارند که با خرید آنها می توانید در مورد کلیدواژه های مدنظرتان بیشتر بدانید.

 

2.Niche Market

کسب رتبه بالاتر برای وب سایتی که تازه راه اندازی شده است به نسبت وب سایتی قدیمی تر سخت تر می باشد. یک سایت جدید ابتدا می باید با وب سایت هایی که دارای رتبه در موتورهای جستجوگر می باشند دست و پنجه نرم کند.

رقابت با این وب سایت های احمقانه می باشد! شما ابتدا باید از Niche Market شروع کنید و سپس سایت خود را به نقطه ای برسانید که بتواند در واژه های عمومی با این سایت ها رقابت کند.

* Niche Market: قسمتی از بازار که شرکت یا محصول در آن قوی تر می باشد.

به عنوان مثال، سایت شما در زمینه کاهش وزن فعالیت می کند. نمی توانید از کلیدواژه کاهش وزن استفاده کنید زیرا دارای تعداد نتایج جستجوی بسیار زیادی است. می توانید از ابرازهایی استفاده کنید که به شما پیشنهاد بهترین کلیدواژه را می دهند که قادر به رقابت در آنها هستید. مثلا "جراحی کاهش وزن" یا "تکنیک کاهش وزن" کلماتی هستند که نسبت به کاهش وزن عمومیت کمتری دارند.

فهرستی از این قسم کلیدواژه ها تهیه کرده و آنها را در گوگل جستجو کنید. به تعدا رقبای خود در نتایج جستجو دقت کنید. اگر این تعداد بیش از چند میلیون بود، به دنبال کلمات خاص تری بگردید. در قدم بعدی سایت های برتر را مورد بررسی قرار دهید و اینکه چگونه طراحی شده اند. می توانید نوار ابزار گوگل را برای استفاده از ابزار Page Rank – رتبه صفحه – دانلود کنید.

رتبه کم بین 3-0 نشان می دهد که شما به راحتی می توانید با آن وب سایت رقابت کنید. رقابت با وب سایتی که دارای رتبه 6-4 است، سخت تر و اگر سایتی دارای رتبه بیشتر از 7 بود، فکر رقابت با آن را از سر خود بیرون کنید. برای دانستن رتبه یک سایت حتما صفحه اصلی و نه صفحات داخلی را چک کنید.

 

3.کد منبع سایت رقیب را بررسی کنید.

اگر سایتی در نتایج جستجو بالاترین رتبه را دارد، بهتر است نگاهی به کد آن بیندازید. بدین منظور، در نوار ابزار مرورگر، view و سپس source را انتخاب کنید. شما صفحه ای با کد html مشاهده خواهید کرد و هیچ لازم نیست در مورد html همه چیز بدانید تا از این کد سردرآورید. بهتر است نگاهی به tag های title، keyword، Description و image alt tag بیندازید.

این امر به شما کمک می کند بدانید چرا وب سایت مورد نظر رتبه ندارد؟ یا چرا رقیب شما دارای رتبه بالایی در موتور جستجوگر است؟ وب سایتی که از کلیدواژه در Tagهای keyword استفاده نکرده باشد، وب سایت ضعیفی به لحاظ برنامه نویسی است.

 

4.محلی که کلیدواژه ها را باید قرارداد.

پس از انتخاب کلیدواژه ها می باید عباراتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما سه کلمه زیرا را انتخاب کرده اید:

داستان کاهش وزن، تصویر کاهش وزن، کاهش وزن بی خطر؛ تمام این کلمات دارای کلمه کاهش وزن هستند، بنابراین بهتر است آنها را با هم ترکیب کرده و در صفحه موردنظر به کار ببرید. هرچقدر عنوان صفحه کوتاهتر بوده و از کلمات کمتری استفاده شده باشد آن صفحه رتبه بهتری کسب خواهد کرد. هیچگاه عبارت "به وب سایت ما خوش آمدید!" را در عنوان به کار نبرید. و در این مثال هرگز از عبارت " داستان کاهش وزن و تصویر کاهش وزن و کاهش وزن بی خطر" در عنوان استفاده ننمایید. عبارت " داستان کاهش وزن | تصویر کاهش وزن بی خطر" بهترین انتخاب است. کاراکتر | بسیار بهتر از کلمه "و" بوده و حتی بهتر است هیچگاه در عنوان از "و" استفاده نکنید. همیشه کلمات مرتبط را به کار ببرید تا رتبه شما در گوگل بالاتر رود.

Tag های Header 1 می باید در بالای محتوای سایت قرار بگیرند و حتما کلماتی استفاده شوند که بیشترین ارتباط را با محتوای سایت دارند. در Tag های Header 2 کلماتی را که در درجه دوم اهمیت قرار دارند، بگذارید و Tag های Header 3 کلماتی را در خود جای می دهند که حداقل اهمیت را دارند. اصولا این tag ها مورد توجه قرار نمی گیرند اما اثر قابل توجهی بر صفحه شما در موتورهای جستجوگر دارند.

محتوای سایت نیز باید دارای کلمات مرتبط باشد. اما به خاطر داشته باشید که کل صفحه را با کلمات یکسان پر نکنید که جز ضرر هیچ چیزی برای شما ندارد.

 

5.چیدمان و آرایش صفحه اصلی – Homepage

هدف، ایندکس شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر به خاطر کلیدواژه های شما است. بدین منظور، محتوای سایت خود را با کلیدواژه های مرتبط آغاز و با آنها به پایان رسانید. این کار به روبات های موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد که وب سایت شما کاملا با این کلیدواژه ها مرتبط است. وقتی روبات به سایت شما می آید، محتوای سایت را از سمت چپ و بالا تا سمت راست و پایین می خواند.

 

6.ثبت در موتورهای جستجوگر

بهترین راه برای کسب رتبه در سایت های جدید متفاوت با آن چیزی است که در نظر دارید. به طور مستقیم سایت خود را در موتورهای جستجوگر ثبت نکنید زیرا هفته ها و شاید ماه ها طول بکشد تا در لیست قرار بگیرد. بهتر است در سایت های مرتبط با سایت خود که دارای رتبه بالایی هم هستند لیست شوید. هر زمان که این سایت ها شما را در فهرست قرار دهند، سایت شما نیز به طور خودکار در موتورهای جستجوگر لیست می شود.

بدین منظور به دنبال سایت هایی باشید که در موتورهای جستجوگر رتبه خوبی داشته و می توانند به شما لینک دهند. بهترین سایت هایی که می توانید انتخاب کنید، آنهایی هستند که امکان افزودن مقاله دارند، زیرا در انتهای مقاله، منبع آن با URL ذکر می شود. برخی از وب سایت هایی که این قابلیت را دارند در زیر آمده اند:

 

GoArticles.com, Ezinearticles.com, ArticleCity.com, Certificate.net/wwio, Amazines.com, Articledashboard.com, Article-directory.com, Submityourarticle.com/articles, Magportal.com, Isnare.com, Pubs.acs.org/hotartcl, Article-hangout.com, Webarticles.com, Articlecube.com, Article-buzz.com

 

روش دیگر این است که کلمات مرتبط با کسب و کار خود را در موتورهای جستجوگر جستجو کنید و به داخل وب سایت هایی بروید که در نتایج جستجو آمده اند و رتبه آنها را ببینید، با آنها تماس گرفته و ازشان بخواهید که با هم تبادل لینک داشته باشید.

شما حتی می توانید در سایت های با رتبه بالا لینک بخرید مثلا textbrokers.com، text-link-ads.com و linkadage.com. البته این خرید لینک فقط برای یک ماه کافی است و بیش از آن هدر دادن پول شماست. زیرا با گذشت یک ماه، سایت شما توسط موتورهای جستجوگر لیست می شود.

 

7.عواملی که به طور غیرمستقیم در بهبود نتایج موتورهای جستجوگر اثر دارند.

در ابتدا باید استراتژی های لینک دادن را در 10 وب سایت برتر نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر بررسی کنید. مدل مورد استفاده آنها را می توانید استفاده کنید اما برای کسب رتبه بالاتر باید این استراتژی کمی بهتر پیاده سازی شود. برای شروع، یک فایل excel باز کرده و ستون هایی به شرح زیر بسازید: وب سایت لینک دهنده، متن لینک، رتبه صفحه، عنوان صفحه و تعداد لینک های به خارج. سپس، کلیدواژه را در گوگل جستجو کرده و ستونها را برای 10 وب سایت اول پر کنید.

در گوگل عبارت link:www.thewebsitename.com را تایپ کرده و تعداد وب سایت هایی که لینک در آنها قرار دارد را بیابید. متن لینک آن چیزی است که به دنبال .com، .org، .ir آدرس سایت می آید. رتبه سایت آن چیزی است که گوگل به وب سایت ها می دهد و می توانید از سایت گوگل آن را دانلود کنید. عنوان سایت نیز در سمت چپ صفحه نمایش شما نشان داده می شود. اگر عنوان صفحات دارای کلیدواژه های مرتبط با سایت نباشد، خیلی راحت می توان رتبه ای بالاتر از آن کسب کرد.

تعداد لینک های به خارج سایت نیز، تعداد پیوندهایی است که در صفحه پیوندهای سایتی که شما چک می کنید، قرار دارد.

 

8.موتورهای جستجوگر و حروف بزرگ

نوشتن کلمات با حروف نتایج مختلفی را در موتورهای جستجوگر در پی دارد. موتورهای جستجوگر به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند، بنابراین چگونگی استفاده از این حروف مهم می باشد. اگر به طور مداوم در صفحات خود از تغییرات کلمات با حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید، موتورهای جستجوگر شما را spam فرض کرده و URL شما را از ایندکس خود حذف می کنند. این مساله با کلمات مفرد و جمع شدیدتر می شود.

بنابراین بهتر است از کلمات با حروف کوچک استفاده کرده و از تغییرات مداوم در کلمات بپرهیزید. تحقیقات نشان می دهد که مردم بیشتر با حروف کوچک و کلمات مرتبط جستجو می کنند. عدم استفاده از تغییرات کلمات به این معنا نیست که شما 18% از ترافیک را از دست می دهید. این بهتر است تا اینکه توسط موتورهای جستجو ban شوید. البته بیشتر موتورهای جستجوگر به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند.

 

9.Search engine spamming

موتورهای جستجوگر به خوبی می توانند با این مورد و دیگر کلک های کسب رتبه مقابله کنند، به راحتی می توانند شما را ban کرده و از لیست خود بردارند. اگر وب سایت شما به خوبی طراحی شده است هیچ نیازی به استفاده از spamming یا کلک های کسب رتبه ندارید. خطرات و ریسک های این کار بسیار بیشتر از ارزش آن است. می توانید تلاش خود را معطوف به دیگر روش های بازاریابی اینترنتی کنید.

 

10.از متخصص موتورهای جستجوگر کمک بخواهید.

اگر کسب و کار شما به فروش اینترنتی وابسته است، حتما اینکار را بکنید. بهبود رتبه در موتورهای جستجوگر نیاز به تحقیق و صرف زمان دارد. اکثر کسب و کارهای اینترنتی زمان کافی برای رسیدگی و بهبود سایت شان را ندارند. آنها بیشتر به میزان فروش و ارتباط با مسشتری فکر می کنند. اما یک متخصص موتورهای جستجوگر می داند که با کوچکترین خطا، شما رتبه خود را از دست می دهید و بازگشت به آن کاری به مراتب سخت تر است. پس اگر می خواهید همیشه رتبه بالایی داشته باشید، از این متخصص کمک بگیرید.

+ Yes Man ; ۱٢:٢٧ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٥
    پيام هاي ديگران ()   

برخی از مفاهیم و اصطلاحات حوزه SEO

 

 

Spider, Crawler, Robot

نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات سایتهای مختلف را بر عهده دارد.

 

Directory

فهرست. نوعی از موتورهای جستجوگر که پایگاه داده آن توسط ویراستاران تکمیل می گردد. در آنها سایتها در گروههایی موضوعی دسته بندی می شوند.

 

Keyword

بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه گفته می شود. اما غالبا" منظور کلماتی است که دوست داریم با آنها رتبه های مناسبی کسب کنیم.

 

Keyword Density

چگالی کلمه، منظور تعداد دفعات تکرار واژه های کلیدی در مقایسه با سایر کلمات متن است.

 

Keyword Staffing

تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه. این کار تقلب محسوب می شود.

 

Tinny Text

نوشتن متن با اندازه های بسیار کوچک و ریز به گونه ای که کلمات بسیاری بدین ترتیب در یک خط قرار داده می شود و به سختی نیز در صفحه قابل رویت هستند. نوشتن مطالب به این صورت، تقلب محسوب است.

 

Invisible Text

متن نامرئی. منظور استفاده از متن های همرنگ با پس زمینه صفحه است. متن هایی که از دید کاربران مخفی می ماند. به عنوان مثال اگر پس زمینه یک صفحه سیاه است، متن صفحه نیز با رنگ سیاه نوشته می شود تا دیده نشود . این نوع متن ها از مصادیق تقلب می باشند.

 

Spam

تقلب، به تمام تلاش هایی گفته می شود که به کمک آن سعی می شود از راه های غیر معمول، رتبه های بالایی کسب شود. یا در اختیار گذاردن اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر آنرا دوست ندارند (اطلاعات ناخواسته) مانند تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم، استفاده از متن های هم رنگ زمینه و ...

 

ALT tag

محتوای این شناسه، متنی است که یک عکس را توضیح می دهد.

 

Deep Crawl

به معنای این است که موتور جستجوگر، می تواندصفحات زیادی از یک سایت را در پایگاه داده اش قرار دهد. موتور جستجوگر هرچه پایگاه داده اش بزرگتر باشد، صفحات بیشتری از یک سایت را می تواند در پایگاه داده اش قرار دهد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

 

Robots.txt

با این فایل متنی و ساده، میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک "سایت" را می توان کنترل کرد.

 

META robots tag

به کمک این شناسه میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک "صفحه" را می توان کنترل کرد.

 

Link

پیوند. در واقع پلی بین دو صفحه است. به کمک آن می توان از یک صفحه به صفحه دیگر رفت.

 

Link Popularity

مقصود این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوندها به سایتی مشخص رفت.

 

Link Reputation

اشاره به این دارد که سایر سایتها درباره سایتی که بدان لینک داده اند، چه می گویند. عموما در این موارد عنوان، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد، بررسی می شوند.

 

Learn Frequency

بعضی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی تغییر می کند (به روز می گردد) و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.

 

URL-Uniform Resource Locator

به آدرس منحصر به فرد هر منبع موجود در اینترنت گفته می شود. این منبع می تواند یک صفحه وب، یک فایل متنی و... باشد

 

Stop Word

به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسیار استفاده شده است. کلماتی نظیرthe, a, an, web www, home page, و ...

 

Meta tags

به کمک این شناسه ها، اطلاعاتی از صفحه در اختیار بینندگان (موتور جستجوگر، مرورگرها و ...) قرار داده می شود.

 

META Keywords

به کمک آن، کلمات کلیدی صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

 

META Description

به کمک آن، توضیحی مختصر از صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

 

Stemming

به معنای این است که موتور جستجوگر می تواند صورت های مختلف یک کلمه را جستجو کند. به عنوان مثال با جستجوی swim موتور جستجوگر به دنبال swimmer ، swimming نیز می گردد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

 

Rank

رتبه یک صفحه در نتایج جستجو است زمانی که جستجویی مرتبط با محتوای آن صفحه انجام می شود.

 

Spamdexing

مختصر شده spam indexing است. منظور طراحی و معرفی صفحاتی به موتورهای جستجوگر است که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورند. موتورهای جستجوگر تمایل دارند که کاربران بارها و بارها به آنها مراجعه کنند و کیفیت بالای نتایج می تواند این روند را تضمین کند. لذا آنها هرکدام به نوعی سعی در تشخیص صفحاتی دارند که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورد. برخی از این موارد عبارتند از: ساختن صفحاتی که همگی دارای محتوای یکسانی اند، تکرار یک کلمه بیش از حد و ...

 

 

Comment

توضیحاتی است که طراحان سایت در لا به لای کدهای HTML می گنجانند تا برای فهمیدن وظیفه بخش های متفاوت کدهای HTML در مراجعات آتی نیازی به صرف وقت بسیار نداشته باشند.

+ Yes Man ; ۳:۱۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٤
    پيام هاي ديگران ()   

چگونه تبادل لینکی سالم داشته باشیم؟

 

 یکی از راه های افزایش رنک تبادل لینک است. تبادل لینک باید خیلی مرتب و دقیق انجام بشه تا تأثیری در رنک شما داشته باشه. شما در هنگام تبادل لینک باید حتما مشخصات کامل و نزدیک به موضوع سایتتون دهید. برای مثال اگر سایت کسی انگلیسی و موضوع آن نرم افزار باشد، بهترین مشخصات برای لینک خود، در زیر آورده شده است:

نام لینک: Daily Software Downloads

آدرس سایت شما: http://www.onlinemarketing.persianblog.ir

عنوان بر روی لینک: Find all the softwares for free

دقت داشته باشید که آدرس سایت شما باید حتما دارای www و “/” بوده. زیرا در اینترنت آدرس معمولی و جا افتاده است و گوگل خود به این گونه آدرس ها اشاره کرده.

سعی کنید نام لینک و عنوان روی لینک نزدیک به موضوع سایتتان باشد. زیرا گوگل زمانی که میخواهد سایت ها را دسته بندی کند، یکی از کارهایش توجه به نام لینک و عنوان آن است!

در زیر براتون 24 مطلب بسیار مفید در زمینه تبادل لینک آورده ام که اگه به آنها عمل کنید، از تبادل و افزایش رنکتون لذت خواهید برد.

1- تبادل لینک تنها باید دوطرفه باشد.

2- لینک ها باید دارای کلمات کلیدی باشد و حتما لینک را و حتما تارگت آن را new window قرار دهید.

3- صفحات لینک باید همیشگی و ایستا باشد.

4- لینک ها باید بصورت متن باشند نه گرافیک (تصویر)

5- لینک ها نمی توانند از صفحات ساخته شده باشد.

6- لینک ها نمی توانند بصورت کامل جاوا اسکریپت باشند.

7- لینک ها نمی توانند بصورت اسکریپت ریدایرکت شوند.

8- لینک ها نمیی توانند حاوی تگ rel=nofollow باشند.

9- لینک ها را نم توانند در نظرات سایت ها یا بلاگ ها قرار گیرند.

10- از نرم افزار های تبادل لینک یا سایت هایی همانند Linkpartners.com, Backlinks.com, Gotlinks.com, LinksToYou.com استفاده نکنید.

11- صفحه نباید توسط robots.txt مستثنی شده باشد.

12- سایت های لینک شده باید همیشه آپدیت شوند.

13- یک لینک برای هر دامین. تمام لینک ها باید از سایت ها و IP های متفاوت باشند.

14- ترجیح دادن تبادل با رنک های بالا که توسط Alexa بررسی شده است.

15- هرگز تبادل با سایت هایی که برای کسب درآمد سایت زدند، نکنید.

16- با سایت هایی که دارای پاپ-آپ زیاد، تبلیغات زیاد، مطالب ناقص، سایت های mirror تبادل لینک نکنید.

17- لینکی از سایت/نرم افزار های روبرو نداشته باشید: بلاگ های guestbook، لینک های داینامیک، سایت هایی که دارای لینک زیاد هستند، نرم افزار های تبادل لینک، انجمن ها، دایرکتوری ها، سایت هایی ثبت مطلب ، social bookmarking، وب سایت های رایگان، هکر، داروخانه، غیرقانونی، سایت های مبتذل.

18- از مطالب روبرو دوری کنید: ریدایرکت کردن لینک، لینک های جاوا اسکریپتی، لینک های مخفی، صفحه/سایت های فلش.

19- لینک ها نباید برچسب دار، ضمانت شده یا تبلیغات باشند.

20- لینک ها تنها باید بصورت دستی وارد شود. از نرم افزار های خودکار همانند (Zeus, Arelis و ...) استفاده نکنید.

21- لینک هایی از وب سایت هایی که قبلا به ما لینک داده بودند حساب نخواهند شد.

22- اگر شما میخواهید فقط از کشور های خارجه امار داشته باشید، سعی کنید تنها با سایت هایی که از کشور آمریکا یا سایت های انگلیسی زبان هستند تبادل لینک کنید.

23- لینک ها باید از ترکیب متن های متفاوت باشند.

24- از سایت هایی که دامین آنها .info یا دامنه های ارزان (به دلار) دارند هرگز لینک نگیرید.

ترجمه: علیرضا اسکندرپور

+ Yes Man ; ۳:٠٧ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٤
    پيام هاي ديگران ()   

نکاتی راجع به کسب رتبه بهتر در گوگل

 

مقدمه

من صدها مقاله خوانده ام که به ما می گوید چه طور رتبه بندی بهتری در گوگل به دست آوریم. برخی از این توصیه ها خیلی‌خوب هستند و برخی دیگر چنین نیستند. در این جا شما 10 نکته صادقانه راجع به کسب رتبه بهتر در گوگل پیدا می کنید .

ادامه مطلب
+ Yes Man ; ۳:٠٠ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٤
    پيام هاي ديگران ()   

تأثیر انتخاب کلمات کلیدی و خصیصه‌های دموگرافیک بر موفقیت جستجوی اینترنتی

چکیده

هدف این تحقیق، تعیین تأثیر انتخاب کلید واژه‌ها و خصیصه‌های دموگرافیک بر موفقیت در جستجوی اینترنتی از طریق تحقیق تجربی می‌باشد. آزمایشی بر روی ۱۱۰۹ نفر انجام شد که در سه قاره و در ۴۶ مؤسسه آموزش عالی پراکنده بودند. روابط متنوعی در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفت که عبارت بودند از روابط بین: تعداد کلید واژه‌های بکار رفته، سن، نژاد، جنسیت و میزان موفقیت در جستجو. نتایج ثابت کرد که سه مورد اول تأثیر قابل توجهی بر موفقیت در جستجو دارند در حالی که تأثیر جنسیت جزئی است.

ادامه مطلب
+ Yes Man ; ٢:٥٥ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٤
    پيام هاي ديگران ()   

همه چیز درباره page rank

پیج رنک روش گوگل برای اندازه‌گیری "اهمیت" صفحات است. زمانیکه تمام فاکتورهای دیگر نظیر درصد تکرار کلمات در عنوان صفحه، درصد تعداد تکرار کلمات در متن صفحه، ارزش مکانی کلمات و ... محاسبه شدند، گوگل از‍ پیج رنک برای تنظیم نتایج جستجو، استفاده می‌کند و لذا سایتهایی که مهمتر هستند به رده‌های بالاتر می‌آیند.

ادامه مطلب
+ Yes Man ; ۱:۱٩ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٤
    پيام هاي ديگران ()   

چگونه کنترل نتایج در گوگل را بدست گیریم؟

بدون هیچ شک گوگل سلطان موتورهای جستجو در زمان حاضر است. وقتی شخصی اسم شما را در گوگل جستجو می کند نتایج بدست آمده می گویند که شما چه کسی هستید و به چه کاری مشغول هستید.در واقع نتایج گوگل رزومه شما را در هر دو زمینه شغلی و شخصی تشکیل می دهند.شرکت ها نیز در جستجوی این هستند تا بتوانند نام خود را در رتبه های اول جستجو بگنجانند و شما نیز باید همین کار را انجام دهید.قبل از اینکه شروع کنیم از شما می خواهم که نام یا برند خود را در گوگل وارد کنید.نتایج را به یک فایل ورد منتقل کنید.نتایج مثبت را با سبز,نتایج خنثی را با خاکستری و نتایج منفی را با قرمز هایلایت کنید.این کار را فقط برای 10 صفحه اول انجام دهید.آنچه دستگیرتان می شود این است  که آیا حضوری مثبت,خنثی و یا منفی در گوگل دارید.


گوگل درباره شما چه می گوید؟

همه از گوگل استفاده می کنند,خبرنگاران,معلمان,دوستان,مدیران و... . زمان زیادی وجود ندارد تا در میان همه نتایج جستجو به گشت و گذار بپردازیم. اکثر ما به همان 3 صفحه اول توجه می کنیم.گوگل ممکن است به ما بگوید که شما ویژگیهای لازم را برای این نام یا برند ندارید.این اتفاق برای کسانی مانند A-Rod, Michael Phelps  و  Chris Brownافتاد.

 

A-Rod (Alex Rodriguez) : یکی از مشاهیر بیسبال در تیم نیویورک یانکی است.

Google “A-Rod : گوگل درباره وضع سلامتی او سخن به میان می آورد.

Michael Phelps : شناگر آمریکایی  با 14 مدال طلای المپیک که هفت رکورد جهانی را ثبت کرده است.

Google “Michael Phelps :نتایجی ا نشان می دهد راجع به مصرف مواد مخدر او.

Chris Brown : خواننده,آهنگساز و بازیگر آمریکایی.

Google “Chris Brown : مطالبی راجع به تحقیقات پلیس کالیفرنیا را از او می یابید.

 

چگونه کنترل نتایج در گوگل را بدست گیریم؟

1.     در سرویس های وبلاگ و شبکه های اجتماعی عضو شوید

یک راه داشتن یک صفحه محتوای وب است مانند وبلاگ. داشتن وبلاگ به شما اجازه می دهد که تحت یک آدرس اینترنتی به تولید محتوا بپردازید.هر چه محتوا تولید شود گوگل به آن در مقابل یک سری کلمات کلیدی رتبه می دهد. اطمینان پیدا کنید که وبلاگ شما به شکلی با نام شما ارنباط دارد.اگر نام شما با نام وبلاگتان یکی باشد این باعث افزایش رتبه بندی وبلاگ شما می شود. اگر فکر میکنید که فقط داشتن یک وبلاگ و آپدیت آن هر سه ماه یکبار باعث افزایش رتبه بندی شما می شود سخت در اشتباه هستید. فقط کا فیست تا وبلاگی در رابطه با موضوع مورد علاقه خود داشته باشید و هر روز محتوای جدیدی را به آن اضافه کنید.

شبکه های اجتماعی بزرگ و محبوب رتبه بندی خوبی را دارا می باشند.  شبکه هایی مانند Facebook,Twitter  دارای رتبه 8 می باشند.  بهتر است  با نام خود عضو این شبکه ها شوید و برای خود اسم و رسمی کسب کنید.

رتبه بندی اهمیت وب سایت شما از 0 تا 10 می باشد.

 

٢.   برای دیگر وبلاگ ها بنویسید. 

می توانید با نام خود برای دیگر وبلاگ ها مطابی را بنویسید.

          ٣.   برای خود پروفایل در و رزومه مناسبی در رسانه های جمعی تهیه نمایید.

 

۴.    یک ویکی با نام خود درست کنید.

سرویسی مانند Pbwiki.com با رتبه بندی 7 میتواند به شما کمک زیادی کند. می توانید در آن اطلاعات شخصی و یا فهرست وب سایتهای خود را قرار دهید.این کار باعث افزایش رتبه بندی نام شما و وب سایت های شما می شود.

۵.     شخص مشهوری شوید.

کافیست با کارهایی از این دست شهرت بدست آورید دیگر نام خود را در چند نتیجه اول پیدا خواهید کرد.

۶.     به جامعه های اینترنتی بپیوندید.

با پیوست به این گونه جامعه ها می توانید رتبه بندی خود را افزایش دهید. نمونه هایی مانند Social Media Today, Momlogic, Geek

٧.     یک E-book  تهیه کنید.

شما می توانید خود را با یک کتاب الکترونیکی رایگان معروف کنید. کافیست مردم آنرا با هم در سرویسهایی مانند Digg  به اشتراک بگذارند آنوقت دیگر رتبه بندی شما مسیری رو به بالا را در پیش می گیرد.

٨.     کاری کنید درباره شما بنویسند

آنقدر محتوای با ارزش تولید کنید که خواسته و یا ناخواسته دیگران بخواهند درباره شما بنویسند.

+ Yes Man ; ۱٠:۱٦ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/۳
    پيام هاي ديگران ()   

5 موتور جستجوی رسانه های جمعی برای شروع کار در سال 2009

دلایل زیادی برای جستجو در رسانه های جمعی وجود دارد ازجمله نظارت برای مدیریت شهرت و برند. در اینجا ۵ ابزار رایگان جستجو در رسانه های جمعی را که به بیزنس های کوچک کمک می کند تا جستجوهای خود در وب را با حداقل هزینه به انجام رسانند.

 

Delver که یک ابزار مرتبط جمعی است. شما در ابتدا پروفایل جمعی خود را مشخص می کنید و سپس اطلاعات خاصی را اضافه می کنید تا گراف جمعی خود را بدست آورید.                                                                                                                                                         

 

 WhosTalkin?  یک ابزار جستجوی رسانه های جمعی که بدنبال موضوعات گفتگو بر اساس علایق مختلف می گردد.

 

Samepoint یک موتور جستجوی گفتگو است که نتایج را بر اساس بلاگها,ویکیها,شبکه های B2b ,اسناد,تصاویر وغیره به نمایش درمی آورد.

 

Serph  با تخصص جستجو در(blog search engines, social news and bookmarking websites such as Bloglines, Digg, Google Blog Search, YouTube, Topix, Sphere, Yahoo Answers, Flickr and Delicious)

 

OneRiot کمی شبیه Delver اما متفاوت تر.

اینها 5 ابزار رایگان برای جستجو در رسانه های جمعی است. آیا شما هم نمونه های دیگری مانند اینها سراغ دارید؟

+ Yes Man ; ۱٠:٤٧ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٢
    پيام هاي ديگران ()   

اصول مدیریت شهرت و اعتبار

نسبت به اندازه ای که بازاریابان زمان وتلاش خود را صرف دیده شدن در نتایج جستجو می کنند, همه صفحات رتبه بندی مناسب نیستند.این دلیلی جز ساده شدن انتشار محتوا در وب ندارد که توسط هر شخص تازه کاری نیز می تواند صورت گیرد.نتایج منفی جستجو محدود به موتورهای جستجوی استاندارد نیست بلکه جستجوگرهای وبلاگ,سایتهای ویدیویی مانند YouTube و اخبارهای جمعی مانند Digg نیز می توانند نتایج منفی داشته باشند.هیچ شرکتی نمی خواهد چیزی مانند آنچه که Kryptonite locks  تجربه کرد را تجربه کند.در اینجا 3 اصل اساسی را برای کنار آمدن با مدیریت شهرتتان بر روی وب می آوریم: نظارت,بهینه سازی و اقدام.

·        برچه چیزی نظارت کنیم؟

محصولات, برندها,شرکت و مدیران آن

·        در چه جایی نظارت کنیم؟

Google Alerts - google.com/alerts  هشدارهای گوگل

Yahoo Alerts - alerts.yahoo.com هشدارهای یاهو

RSS feed subscriptions to search results Technorati, Feedster, Yahoo & Google News, BlogPulse اشتراکات خبری

Social Media via tags: tagbulb.com, tagfetch.com, keotag.com رسانه های جمعی از طریق برچسب ها   

 

·        بهینه سازی  بهترین وسیله برای جلوگیری و نه واکنش است. هر چند که بهینه سازی واکنشی برای جابجایی نتایج منفی جستجو کاری است که اکثر سرویسهای مدیریت اعتبار انجام می دهند.

 

·        وقتی نشانه هلی منفی را مشخص کردیم اقدام به برداشتن این قدمها می کنیم:

- اول ببینید آیا اصلا اینکار ارزش وقت صرف کردن را دارد؟

- اگر نه دلیلتان چیست؟

- اگر ارزش دارد پس به بحث بنشینید.

- آماده پاسخ دادن باشید.

- در نهایت با خودتان در اینگونه موارد رو راست باشید.

+ Yes Man ; ۱٠:۳۸ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱٢/٢
    پيام هاي ديگران ()